Fazla kilo gebe kalmaya engel mi?

obezite.jpg

Aşırı kilolu veya obeziteye sahip olmak hamile kalma yeteneğimi nasıl etkiler?

Ekstra kilo hamile kalmanızı zorlaştırabilir. Örneğin, polikistik over sendromu veya PCOS, kadınlarda infertilitenin en yaygın nedenlerinden biridir ve ayrıca obeziteye neden olabilir. Aşırı kilo ve obezite doğurganlığı şu şekilde etkiler:

• Yumurtlamanın önlenmesi. Yumurtalıklarınız dişi hormonu östrojen yapar. Yağ hücreleri de östrojen üretir. Kilo aldıkça, yağ hücreleriniz büyür ve daha fazla östrojen salar. Çok fazla doğal östrojen, vücudunuzun östrojenle (hap, atış veya vajinal halka gibi) hormonal doğum kontrolü alıyorsanız veya zaten hamileymişsiniz gibi tepki vermesine neden olabilir. Bu yumurtlamanızı ve aylık bir süre geçirmenizi engelleyebilir.
  • Doğurganlık tedavilerinin çalışmasının önlenmesi. Obezite, in vitro fertilizasyon (IVF) gibi bazı doğurganlık tedavileri ile hamile kalma şansınızı azaltabilir.

Düşük kilolu olmak hamile kalma yeteneğimi nasıl etkiler?

Düşük kiloluysanız (VKİ'niz 18,5 veya daha az), hamile kalmakta sorun yaşayabilirsiniz. Düşük kilolu olmak vücudunuzun östrojen üretmeyi durdurmasına neden olabilir. Bu düzensiz adet döngülerine neden olabilir. Yumurtlamayı ve döneminizi almayı durdurabilirsiniz. Bu, özellikle kilo verdiğiniz için doğrudur, çünkü yeterince yemediğiniz veya çok fazla egzersiz yaptığınız için, bu anoreksiya nervoza gibi bir yeme bozukluğunun belirtileri olabilir .

Hamile kalmak için yumurtayı yumurtlamanız veya yumurtadan bir yumurta bırakmanız gerekir, böylece bir erkeğin spermiyle döllenebilir. O zaman vücudunuzun rahimdeki gelişmekte olan bir bebeği desteklemesi gerekir.

Sağlıklı bir kiloya ulaşmak hamile kalmama yardımcı olabilir mi?

Evet. Her kadın farklıdır, ancak çalışmalar aşırı kilolu veya obeziteye sahip kadınlar için kilo vermenin hamile kalma şansını artırdığını göstermektedir. Kilo vermek, adet döngülerinin normale dönmesine de yardımcı oldu. Güvenli bir şekilde kilo vermeniz konusunda doktorunuzla konuşun.

Hamile kalmadan önce kilo alması gereken kadınlar yavaş yavaş kilo almalı ve doktorlarıyla güvenli bir şekilde kilo almaları hakkında konuşmalıdır.

Hamilelik sırasında ne kadar kilo almalıyım?

Hamilelik sırasında ne kadar kilo almanız hamile kalmadan önce vücut kitle indeksinize (BMI) bağlıdır.

Hamilelik sırasında ne kadar kilo almanın güvenli olduğu konusunda doktorunuzla konuşun.

Annenin hamilelik sırasında aşırı kilolu veya obeziteye sahip olmasının sağlık riskleri nelerdir?

Hamilelik sırasında aşırı kilolu veya obezite olması hamilelik sırasında sorun riskinizi artırır. Ayrıca, aşırı kilolu veya obeziteniz olmasa bile, önerilenden daha fazla kilo almak aynı sorunlara neden olabilir.

Bunlar:

• Gestasyonel hipertansiyon (hamilelik sırasında yüksek tansiyon). Hamilelik sırasında kontrol edilmezse, gestasyonel hipertansiyon preeklampsi adı verilen daha ciddi bir duruma yol açabilir.
  • Gestasyonel diyabet (hamilelik sırasında başlayan diyabet). Aşırı kilolu veya obeziteye sahip olmak, gestasyonel diyabet riskini artırır. Gestasyonel diyabet geçiren kadınların yaşam boyu obezite ve tip 2 diyabet riski daha yüksektir. Gestasyonel diyabet bebekte düşük kan şekerine neden olabilir. Doğmamış bebekler de daha büyük olabilir, bu da doğum sırasında bebeği veya anneyi yaralayabilir.

Bu sağlık sorunları riskinizi azaltmaya yardımcı olmak için hamilelik sırasında sağlıklı kilo almanız konusunda doktorunuzla, hemşirenizle veya ebenizle konuşun.

Hamilelik sırasında aşırı kilo veya obezite olması bebeği nasıl etkiler?

Aşırı kilolu veya obezitesi olan annelerden doğan bebekler, aşağıdakiler dahil olmak üzere sağlık sorunları için daha yüksek risk altındadır:

• Spina bifida gibi nöral tüp defektleri
  • Kalp kusurları
  • Annede gestasyonel diyabet varsa, düşük kan şekeri ve daha büyük vücut büyüklüğü
  • Obezite, tip 2 diyabet ve yüksek kolesterol

Hamilelik sırasında zayıf olmak bebeği nasıl etkiler?

Düşük kilolu annelerden doğan bebekler (BMI 18.5'ten düşük kadınlar), aşağıdakiler dahil olmak üzere sağlık sorunları için daha yüksek risk altındadır:

• Erken doğum (erken doğum da denir) veya 37 haftalık hamilelikten önce doğum
  • Düşük doğum ağırlığı (5 1/2 pound'dan daha küçük). Bu bebekler yaşlandıkça sağlık ve gelişim sorunları için risk altındadır.