Haşimato Hastalığı Tiroiditi Nedir? Nedenleri ve Belirtileri

Haşimato hastalığı olarak da adlandırılan Haşimato tiroiditi, bağışıklık sisteminin vücudun kendi dokularına karşı döndüğü bir bozukluk olan otoimmün bir hastalıktır. Haşimato, bağışıklık sisteminin troide saldırıdığı bir durumdur. Bu, tiroidin vücudun ihtiyaçları için yeterli hormon üretmediği bir durum olan hipotiroidizme yol açabilir.

Boynunuzun önünde bulunan tiroid bezi, metabolizmayı kontrol eden hormonlar yapar. Buna kalp atış hızınız ve vücudunuzun yediğiniz gıdalardan gelen kalorileri ne kadar hızlı kullandığı da dahildir.

Haşimato Tiroiditinin Nedenleri

Haşimato'nun kesin nedeni bilinmemektedir, ancak birçok faktörün rol oynadığına inanılmaktadır. İçerirler:

Genler; Haşimato'lu insanlar genellikle tiroid hastalığı veya diğer otoimmün hastalıkları olan aile üyelerine sahiptir. Bu, hastalığa genetik bir bileşen önerir.

Hormonlar; Haşimato erkeklerden yaklaşık yedi kat daha fazla kadını etkiler, bu da seks hormonlarının rol oynayabileceğini gösterir. Ayrıca, bazı kadınların bebek sahibi olduktan sonraki ilk yıl boyunca tiroid problemleri vardır. Sorun genellikle ortadan kalkmasına rağmen, bu kadınların% 20 kadarı Haşimato'nun yıllar sonra gelişir.

Aşırı iyot; Araştırmalar, bazı ilaçların ve vücudunuzun tiroid hormonları yapmak için gerekli olan bir eser element olan çok fazla iyotun duyarlı kişilerde tiroid hastalığını tetikleyebileceğini düşündürmektedir.

Radyasyona maruz kalma; Japonya'daki atom bombaları, Çernobil nükleer kazası ve Hodgkin hastalığı adı verilen bir kan kanseri için radyasyon tedavisi de dahil olmak üzere radyasyona maruz kalan kişilerde tiroid hastalığı vakalarında artış bildirilmiştir.

Haşimato Tiroiditinin Belirtileri

Haşimato'nun semptomları başlangıçta hafif olabilir veya gelişmesi yıllar alabilir. Hastalığın ilk belirtisi genellikle guatr olarak adlandırılan genişlemiş bir tiroiddir. Guatr boynunuzun ön kısmının şişmesine neden olabilir. Büyük bir guatr yutmayı zorlaştırabilir. Haşimato'lara bağlı az aktif tiroidin diğer semptomları şunları içerebilir:

• Kilo alımı
  • yorgunluk
  • Yüzün solgunluğu veya şişkinliği
  • Eklem ve kas ağrısı
  • Kabızlık
  • Isınamama
  • Hamile kalmakta zorluk
  • Saç dökülmesi veya incelmesi, kırılgan saçlar
  • Düzensiz veya ağır adet dönemleri
  • Depresyon
  • Yavaş kalp hızı

Haşimato tiroidinin semptomları diğer tıbbi durumlara benzer olabileceğinden, teşhis için doktorunuzu görmek önemlidir.